Biću potpuno iskren: Twitter lično ne koristim! Logično pitanje koje bi svako postavio je: Kako to radiš Twitter marketing ako lično ne koristiš tu platformu?

Dok sam radio kao freelancer, klijenti su koristili Twitter čisto da kažu da imaju i tu profil. Neki su kupovali followere kako bi “bolje prodali svoje usluge”, dok je neko koristio Twitter samo za customer support i nisu se fokusirali na razvoj brenda. Zbog toga mi Twitter nikada nije bio bitan.

Međutim, sve se to promenilo 24. aprila ove godine – dan kada sam krenuo da razvijam Hashnode brend na društvenim mrežama.

NAPOMENA: Ovaj tekst je više orijentisan na to kako raditi Twitter marketing za IT firme. Naravno, ukoliko metode koje sam ja koristio prilagodiš za tvoju industriju, verujem da ćeš ostvariti slične rezultate.

Pre nego što skroluješ, evo jednog kviza. Odgovor ćeš naći na kraju teksta.

 

Kako je to izgledalo pre?

Kako organski rasti na Twitteru - Lazar Pavlovic

Kao što sam i napomenuo u prethodnom tekstu, ukoliko konstantno forsiraš promotivni sadržaj, nećeš ostvariti kvalitetne rezultate.

Svaka objava je sadržala link i vodila publiku naš sajt. Pošto smo ljude slali van Twittera, rezultati nisu bili veliki. Potencijal organskog rasta nije iskorišćen, i zbog toga sam se odlučio da malo promenim način na koji smo vodili Twitter. 🔥

 

Strategija organskog rasta

Dok sam kreirao strategiju pozicioniranja brenda na Twitter-u, dve činjenice su mi otvorile oči i pomogle da ostvarimo nerealan rast za samo tri meseca:

      • 85% malih i srednjih preduzeća su na Twitteru kako bi pružale podršku kupcima,
      • 74% ljudi koristi Twitter zbog vesti i diskusija.

Hashnode je online community za programere koji za cilj ima da ih motiviše da dele svoja iskutva, rade na svom pozicioniranju kroz Devblog i na taj način razvijaju svoju karijeru. Dakle:

      • Imamo proizvod (Devblog),
      • Imamo vesti/diskusije koje pokreću programeri iz celog sveta,

Na osnovu ovoga, sve aktivnosti na dnevnom nivou imaju tri cilja:

      • Vrednost pre svega
      • Engagement-bait sadržaj
      • Rast zasnovan na retweet-ovima

 

Vrednost pre svega

Biću skroz objektivan… Hashnode stvarno ima jedinstven sadržaj koji podstiče na interakciju. Dva originalna sadržaja koja kreiramo su She Inspires – serijal intervjua sa poznatim ženama u IT industriji i AMA – Ask me Anything sa poznatim programerima i kompanijama iz IT industrije.

Zašto baš ovo?

She Inspires – želimo da promovišemo žene u IT-u. To činimo targetiranje Twitter influenserki, predavača na konferencijama i ženama na vodećim pozicijama u kompanijama. Cilj je da motivišemo mlade da budu uspešni programeri.

AMA – Poznate kompanije, kreatori programskih jezika, influenseri i programeri na vodećim pozicijama dele svoja iskustva i odgovaraju na svako pitanje koje programeri postave na platformi. Želimo da pomognemo programerima da budu bolji iz dana u dan tako što će učiti na iskustvima uspešnih ljudi.

Sve je fokusirano na diskusiju i pružanju vrednosti, kako bi ljudi učestvovali u diskusiji i na platformi i na Twitter-u. Dodatan benefit je taj što ti ljudi takođe promovišu naš sadržaj i na taj način doprinose našem razvoju brenda, što za predstavlja besplatan influencer marketing.

 

Engagement-bait sadržaj

Postoji jedan veoma moćan alat – Audiense, koji analizira publiku na Twitter-u na osnovu ključnih reči, lokacije i konkurenata. Free verzija analizira do 10000 profila na osnovu podešenih parametara.

S obzirom da nam je fokus širenje na US tržište, istraživanje se baziralo na sledećim parametrima:

      • Keywords: Programming, Developer, Software Engineer – to je naša publika koja će čitati tekstove i potencijalno ćemo ih konvertovati u pisce,
      • Keyword: DevRel – Developer Relations je osoba koja se bavi pozicioniranjem softvera i tehnologija jedne kompanije. To su ljudi koji pozicioniraju proizvode firme – idealni pisci,
      • Profile: DEV.to – Jedan od najvećih online community-a za diskusiju i tekstove – naš konkurent.

Na osnovu ovih parametara, Audiense mi je generisao sledeći izveštaj:

Kako organski rasti na Twitteru - Lazar Pavlovic

Dobio sam informacije o našoj publici, kako sebe opisuju, koje brendove prate, koje influensere prate i šta koriste kao glavni izvor informisanja. Nakon analiziranja sadržaja koje ove stranice objavljuju, uvideo sam sledeće:

      • Memes & Rants – realno, sprdnja i mimovi donose ogroman engagement
      • Twitter Chats – Dosta profila koriste Twitter Chat (Twitter Discuss) kako bi generisali i podizali engagement.

Međutim, mi nismo u mogućnosti da trenutno radimo te stvari iz tri razloga:

      1. Za mimove smo isključivo protiv jer iza nas stoji investicioni fond Accel Partners, i samim tim moramo slati ozbiljnu sliku,
      2. Nemamo veliki broj followera da radimo Twitter Chat,
      3. Da bi Twitter Chat bio uspešan, potreban je budžet za Brand Awareness, koji mi trenutno nemamo.

Kada sam preuzeo Twitter, imali smo 4706 followera, budžet nije bio ni u diskusiji, tako da ništa nisam mogao da iskoristim. Krenuli smo u improvizaciju.

Community-building pristup igra ključnu ulogu u razvoju brenda. Fokusirao sam se na tri tipa sadržaja:

      • Timeless sadržaj – istorijski moment i citati koji su oblikovali IT industriju
      • Zanimljivosti – zanimljive činjenice o programiranju, napravljene u formatu za Twitter Chat
      • Featured tekstovi – tekstovi sa platforme koji dobiju veliki engagement od strane aktivnih korisnika.

Kako to izgleda?

Timeless objava

Kako organski rasti na Twitteru - Lazar Pavlovic

 

Featured tekst

 

Zanimljivost

 

Zašto baš ove tri teme? Ako se vratiš gore na izveštaj sa Audiense platforme, videćeš sledeće:

      1. Jedan od top influensera je CodeWisdom – stranica koja kači isključivo citate, odakle je i preuzet citat za Alana Turinga
      2. Jedan od top brendova je Node.js – otuda i linkovana diskusija sa naše platforme vezana za Node.js
      3. Odakle ova zanimljivost? 95% korisnika GitHub-a imaju linkovan StackOverflow nalog. Programeri ulaze barem tri puta dnevno jer dobijju korisne informacije kako da reše određeni problem, a samim tim i diskutuju sa svojim kolegama. Svake godine, StackOverflow radi istraživanje gde predstavlja zanimljive činjenice o IT industriji. Otuda i ova zanimljivost.

Takođe, možeš primetiti i kako izgleda poziv na akciju – ohrabriti ljude da se uključe u diskusiju.

 

Rast zasnovan na retweet-ovima

Tri aktivnosti koje utiču da dobiješ retweet-ove koji će ti omogućiti organski rast su:

      1. Media Tweet
      2. Postavljanje targetiranih hashtag-ova i
      3. Tagovanje relevantnih stranica

 

Media Tweet

Zašto je bitno ubaciti sliku, video ili GIF u tweet? Statistika kaže:

      • Tweet koji sadrži sliku dobija 34% retweet-ova nego tweet bez slike
      • Tweet koji sadrži video ima 10x veći engagement
      • Tweet koji sadrži GIF ostvaruje veći engagement za 55%.

Svaki tweet koji sam kreirao za Hashnode stranicu je sadržao ili sliku ili video. Probao sam sa jednim videom koji je bio zanimljivog tipa, publika je reagovala super. Međutim, veći fokus mi je na slike.

Kako sam dolazio do slika? Na instagramu postoji dosta profila čiji se sadržaj bazira na tzv. desktop setups, tj. izgled radnog prostor jednog programera. Slike koje biram imaju preko 1500 lajkova i preko 50 komentara, jer želim da objavim sliku koja je već generisala veliki engagement.

Pošto su to TOP slike i setup za poželeti, ljudi će lajkovati i podeliti objavu.

BONUS TIP: Kada preuzmeš sliku sa tog profila i objaviš na Twitteru, pusti mu DM da si podelio njegovu sliku na Twitteru i zamoli za twitter nalog kako bi tagovao. Videćeš kako će novi follower-i da pljušte 😊

 

Targetirani Hashtagovi

Hashtagove na Twitteru postavljam po sličnom principu kao i na Instagramu – precizno, targetirano i u skladu sa opisom kako bi bili relevantni. Kao što ti hashtagovi na Instagramu pomažu da povećaš reach i engagement, ovde ti hashtagovi pomažu da, pored svega toga, dobiješ i veći broj klikova.

Najbolje ću ti to objasniti kroz sledeći tweet:

Ovo je tekst sa našeg sajta – tutorijal za početnike o tome kako kreirati ultra brz i siguran sajt uz pomoć Hugo framework-a i Netlify platforme. To je projekat programera koji aktivno piše na našoj platformi, i koji trenutno radi za Hashnode na poziciji Developer Relations. Tri hashtaga koja sam koristio za ovu objavu su: #100DaysOfCode, #301DaysOfCode i #JAMStack.

      • #100DaysOfCode – najpoznatiji hashtag na Twitteru koji programeri koriste kako bi došli do tutorijala da bi samostalno učili i pronašli inspiraciju za sledeći projekat.
      • #301DaysOfCode – Twitter community za početnike koji žele da čitaju svakodnevne izazove programera koji rade na sopstvenim projektima.
      • #JAMStack – primaran stack Netlify platforme: JavaScript, API i Markup.

Zašto sam ove hashtagove koristio? #100DaysOfCode i #301DaysOfCode zbog toga što se radi o tutorijalu i ličnom projektu jednog programera, a #JAMStack zbog toga što se radi o Netlify platformi.

 

Tagovanje relevantnih stranica

Kao što možeš videti na tweet-u iznad, pored hashtagova sam tagovao oficijalne stranice Hugo framework-a i Netlify platforme. Pošto se radi o featured tekstu sa naše platforme, kada su pročitali tekst, mogli su da vide veliki broj reakcija, što je pokazatelj da je sam tekst kvalitetan. Naravno, stranice su retweet-ovale naš tweet i podelile tekst sa profila.

Pošto Netlify i Hugo imaju autoritet u IT industriji, ovaj tekst je završio u raznim newsletterima i na taj način doprinelo našem pozicioniranju.

 

Rezultat

      • Impresije su se povećale za 137% iako smo smanjili broj objava,
      • Posete profilu su se povećale za 78%,
      • O broju novih followera i koliko puta su nas pomenuli je suviše pričati. Slobodno se vrati na sliku na samom početku i uporedi rast.
      • Prosečan engagement rate na Twitteru je u rasponu od 0.02% i 0.09%. Naš engagement rate je 1.8% 🔥🔥

 

Zaključak

Kvalitet pre kvantiteta – Razni tekstovi na internetu ti sugerišu da povećaš broj objava. Međutim, u našem slučaju možeš videti da smo smanjili broj objava i ostvarili mnogo veći rezultat. Kvalitetan sadržaj je prioritet.

Community-building pristup – Umesto spamovanja sa linkovima, fokusirali smo se da podignemo engagement tako što ćemo imati prijateljski pristup sa našom publikom i diskutovati sa njima. Zbog takvog pristupa, broj organskih klikova nam se utrostručio!

Twitter Social Authority – pametni ljudi iz Moz-a su napravili odličan alat za twitter – FollowerWonk koji ti pomaže da bolje razumeš publiku, analiziraš konkurenciju i napraviš idealnu Twitter strategiju. Možda i najbitnija Twitter metrika je Social Authority – metrika koja je fokusirana na sadržaj, umesto na followere. Social Authority ti pokazuje koliko sadržaj koji kačiš utiče na tvoju ciljnu grupu, bez obzira koliko imaš followera! Iako trenutno imamo 6220 followera, naš autoritet na Twitter-u je veći nego StackOverflow, koji ima 70115 followera.

Vrednost pre svega – Publika će reagovati samo ako kreiraš sadržaj koji je relevantan, personalizovan i rešava njihov problem.

 

P.S. Kako ti se svideo ovaj tekst? Slobodno mi piši u komentaru ili na četu i baci reakciju ispod. Takođe, ukoliko misliš da bi ovaj tekst pomogao nekome, slobodno ga podeli 😊

P.P.S. Baci pogled na čet u donjem desnom uglu. Imam jedno bitno pitanje za tebe 😉

Like
Like Love Haha Wow Sad Angry
883